Na CES 2020 sajmu inovacija predstavljen električni vodeni bicikl

Na CES 2020 sajmu inovacija predstavljen električni vodeni bicikl

Kompanija Manta5 sa sedištem na Novom Zelandu koju je 2011. godine osnovao Guy Howard-Willis, izašla je na tržište sa jednom pomalo neobičnom spravom, u pitanju je bicikl koji je dizajniran i prilagođen za vožnju po svim vodenim površinama. Ovu zamisao, oživeo je dizajner bicikala Roland Alonzo, strastveni i privrženi biciklista.

Nakon godina preciznog prilagođavanja, Manta5-ov bicikl kojim možete voziti po vodi je u produkciji i nedavno je prikazan  u Vegasu na poznatom sajmu tehnoloških inovacija CES 2020.

Dolazak na posao mogao bi postati mnogo zanimljiviji ako se realizuje vizija preduzetnika sa Novog Zelanda koji vode Manta5;  zahvaljujući njihovom Hidrofoiler XE-1, koji je proglašen prvim e-biciklom na vodi.

Električni vodeni bicikl pogodan je za širok spektar korišćenja.  Vozači mogu da istražuju okeanske obale, da treniraju duž plovnih puteva ili krstare jezerima s prijateljima i porodicom. Moguće namena vodenog bicikla idu u nedogled, a ako još uzimemo u obzir da je u pitanju sprava koja ne zagađuje životnu sredinu (potpuno je ekološka) možemo vrlo lako prepoznati njen značaj i važnost.

Iako koncept bicikla sa pedalom nije nov (što dokazuje i  ovaj snimak iz 1983.), iz kompanije Manta5 kažu da je njihova verzija e-bicikla prva na svetu.

https://www.youtube.com/watch?v=Pi_3pqPRWTc

Motorizovani vodeni bicikl može dostići brzinu od 20 km/h, veoma je lagan za rukovanje i transport, može se vrlo lako spakovati kako bi stao u automobil.

Hidrofoiler je u proizvodnji već sedam godina i prošao je kroz sedam prototipova pre nego što je Manta5 stigao do finalnog proizvoda. Hidrofoiler XE-1 je izgrađen od ugljeničnih vlakana koja čine ovaj bicikl impresivno laganim, te ima svega 20 kg. Pojednostavljen profil čini hidro i aerodinamički efikasan bicikl, a Manta5 veruje da bi buduće verzije mogle da budu još brže.

Kako zapravo funkcioniše bicikl na vodi

Hidrofoiler XE-1 bicikl sastoji se od dva para hidrokrila. Zadnja hidrokrila su raspona 2 metra, a prednja 1,2 metra što apsolutno omogućava održavanje ravnoteže i vožnju na potpuno identičan način kao i kod običnog bicikla na dva točka.  Ova kombinacija je besprekorno podešena. Izvrsna je i uravnoteženost između stabilnosti i manevrisanja na svim vrstama vodenih terena u šta se možete i sami uveriti ukoliko imate vremena da pogledate promotivni video snimak koji sledi u nastavku:

https://www.youtube.com/watch?v=nVB5g39oxTM

Iako je bicikl koji vam danas predstavljamo moguće sasvim lagano voziti isključivo snagom sopstvenih mišića, ovaj neverovatni komad tehnike opremljen je i električnim motorom snage 460 W, što vam omogućuje dodatnih sat vremena vožnje uz maksimalnu količinu asistencije. Ovo znači da se nekih 60-ak minuta možete potpuno opustiti i prepustiti uživanju bez obaveze da okrećete pedale. Motor kao i baterija su vodootporni, a sastav lančanika i prenosa takodje je potpuno izolovan i zaštićen od vode.

Baterija koju koristi Hidrofoiler XE-1 može se napuniti za nekih 5 sati, a materijali od kojih je izrađen, omogućuju mu nesmetano korišćenje čak i u slanoj morskoj vodi.

Ukoliko želite da posedujete jednu ovakvu spravicu za relaksaciju ili kao prevozno sredstvo moraćete da izdvojite pozamašnu sumu novca jer će se električni vodeni bicikl prodavati po ceni od 7490 dolara, tako bar stoji na njihovom zvaničnom Web sajtu. Ukoliko vam je to puno onda ćete morati da se strpite i sačekajte par letnjih sezona. Velika je verovatnoća da će ovaj proizvod namenjen zdravom životu zaživeti pa ćete ga moći na nekom narednom letovanju iznajmiti po satu.

Iako će, kako iz kompanije Manta5 najavljuju proizvodnja biti opsežna, fokus na kvalitetu diktiraće obim proizvodnje. Od aprila 2020. godine pa nadalje, ova Novozelandska kompanija će samo proizvoditi i isporučivati ograničene količine. Dostava će se vršiti po narudžbi, a prema datumu rezervacije. Ako sanjate da u leto 2020. vozite vodeni bicikl, rezervisite odmah na Manta5 zvaničnom sajtu.